Po téměř 20 úžasných letech na
offroad trialové scéně nastal čas, kdy se náš tým zúčastní svého
posledního trialového závodu. Za poslední dvě desetiletí toho náš tým
dokázal víc než mnoho.
Milan Sedláček byl
spoluzakládajícím členem celé české offroad trialové scény, jedním
z prvních závodníků a inovátorem na poli trialové techniky. Spolu
s Markem Michalem založili Autosema offroad team, pod jehož křídly
spolu, a později i s Jakubem a Tomášem Michalem, postavili celkem 8
závodních speciálů a každý z nich se stal více než úspěšným. Celkový
počet titulů mistra České republiky snad ani nejde spočítat.
Úspěchy našeho týmu na evropském
šampionátu zahájil Milan již v roce 2007, kdy se mu podařilo dosáhnout
na titul vicemistra Evropy. V roce 2009 na sklonku své jezdecké kariery
vybojoval Marek první titul mistra Evropy a započal tím téměř
neuvěřitelnou šňůru úspěchů rodiny Michalů s vozem Semacruiser 6.
V následujících dvou sezónách se stal Jakub v Semacruiseru 6 vicemistrem
a následně i mistrem Evropy, poté ho vystřídal Tomáš, který v dalších
dvou letech přidal dvě evropská třetí místa, která vyšperkoval letošním
titulem mistra Evropy. Celkem tedy 6 pódiových umístění v jedné
kategorii v řadě s jedním vozem! K tomu navíc v posledních dvou letech
přidal Jakub dva evropské tituly s vozem Olsema 8 a jako první v celé
evropské historii obhájil mistrovský titul v nejprestižnější kategorii
Prototyp! Tím se stal jednoznačně celý tým Autosema nejúspěšnějším týmem
české historie a také jedním z nejúspěšnějších týmu evropské historie.
Nicméně po dosažení všech těchto
úspěchů nastal moment, kdy jsme se rozhodli posunout se dál a pokusit se
poprat o úspěchy i v jiném sportovním odvětví. V offroad trialu jsme
dosáhli všech úspěchů, kterých jsme mohli, naše závodní speciály i my
jsme nyní v nejlepší kondici a nejlepší je odejít na vrcholu. Proto
nabízíme oba naše trialové speciály k prodeji a následující sezónu se
budeme účastnit českého mistrovství v rallycrossu a v nově vzniklé
kategorii National1600 se pokusíme překonat své hranice a zabojovat o
výsledky na poli rallycrossovém.
Každopádně žádného z dosavadních
úspěchu bychom nedosáhli bez všech současných i bývalých členů našeho
týmu. Ať už to byli naší spolujezdci – Olča Hlavatá, Jarda Zdobinský,
Robert Grygarčík, Zdeněk Vrabec či Tonda Nedvídek; nebo nepostradatelní
členi našich rodin, kteří nás doprovázeli na většině závodů a
v nejvypjatějších momentech nás nikdy nenechali ve štychu; či ostatní
členi našeho týmu, kteří nás zejména v dřívějších dobách doprovázeli
jako skvělá technická podpora. Takto úspěšné historie bychom se také
nemohli těšit bez podpory všechny našich přátel a fanoušků. Děkujeme!
Poslední závod,
kterého se zúčastníme, se bude konat 11.-12. října a tímto bychom rádi
pozvali všechny v tento termín do Milovic, kde se odehraje naše rozlučka
s trialy, aby si s námi užili tento zlomový okamžik celého týmu Autosema
a v sobotu večer si s námi slavnostně připili na nový žáčátek!
MISTROVSTVÍ EVROPY 2013
VILLAGRANDE di Montecopiolo
ITÁLIE Jakub Michal a Jaroslav Zdobinský -
1. v kategorii Prototyp Tomáš Michal a
Olina Hlavatá - 3. v kategorii Modified Reportáž Foto
Výsledky na
www.eurotrial.it
4. závod MČR - Tanvald 8.-9.5.2013 Tomáš Michal, Olina Hlavatá - 1. Modified
Jakub Michal, Jaroslav Zdobinský - 2. Prototyp
31.3.2013
Oprava Olsemy 8 Olsema je již na nových kolech a také se nám povedlo
předělat spojovačky řízení.
Poté přišlo focení vozů, které přešlo spíše v soutěž, kdo vyjede
výš :-) Více ZDE
1. závod MČR - Kladno 16.-17.3.2013
Tomáš Michal, Olina Hlavatá - 1. Modified
Jakub Michal, Jaroslav Zdobinský - 2. Prototyp
Po
dlouhé zimní přípravě jsme se konečně dočkali data 16. března.
Pro mnoho lidí to byla nejspíš obyčejná sobota jako každá jiná,
ale pro všechny fanoušky offroad trialu tato sobota znamenala
očekávané zahájení další sezóny mistrovství ČR.
24.3.2013
Oprava Olsemy 8 Premiéra Olsemy v Čechách neproběhla úplně podle
našich představ. Přestože pracovala velice dobře a předčila naše
očekávání, domů jsme si přivezli po jednom z velice náročných
sjezdů nepojízdný stroj. Ačkoliv situace vypadala opravdu
dramaticky, dokázali jsme Olsemu díky dobrému pracovnímu zázemí
v Milanově dílně a pomoci Jaroslava Linharta opravit za pouhý
jeden den. Do příštího závodu v Žatci nám zbývá jen vyměnit
spojovací tyče řízení a přezout na nová kola.
kloubové ložisko muselo ven,
proběhla repase a teď je vše jako nové.
16. - 17. březena se jede
sezóny 2013 na
KLADNĚ!!!! A je to tady! Zima pomalu končí a s ní končí také
naše dlouhá zimní přestávka.. Rozhodně jsme během ní nezaháleli
a kromě kompletní vyměny týmových barev se nám také podařilo
úplně přizpůsobit nový
prototyp Olsemu 8 dle našich představ a navíc jsme
vyměnili sedačky a provedli mnoho dalších úprav na
Semacruiseru
6.
Už 16.března se bude konat první závod
otevřeného mistrovství České republiky a my nebudeme chybět!
Máme v plánu účastnit se celého mistrovství v zastoupení 2
posádek. V Semacruiseru 6 a kategorii Modified
budou, stejně jako minulý rok, závodit Tomáš Michal s OlinouHlavatou. Druhou posádku bude tvořit Jakub Michal s
Jaroslavem Zdobinským v našem novém prototypu Olsema 8.
Ve stejné sestavě se chceme účastnit také Eurotrialu 2013
konaného v Italii na začátku srpna.
Všichni se už moc těšíme na novou sezónu a pevně doufáme, že se
nám bude dařit a dosáhneme na co možná nejvyšší umístění jak na
domácí, tak i na evropské scéně.
Takto vypadal závod na
Kladně v roce 2012
24.2.2013 Auta jsou již téměř
připravená na sezónu!!!!!!!!!
Jak Semacruiser, tak i Olsema dostaly nové polepy a
vypadají nádherně. Na Olsemě navíc přibyl senzor
zadních kol, který funguje naprosto dokonale :-)
Nejdříve jsme potřebovali vyzkoušet, jak auto vlastně
kříží
a pořád mělo 3 kola na zemi, až jsme toho radši nechali
:-D
nový systém ukazování polohy zadních kol
ukazuje velmi přesně a rychle pomocí LED diod na
přistrojovce.
Takto vypadá finální verze Olsemy 8 i s polepy
a takto vypadá finální verze Semacruiseru 6
obě auta společně
11.2.2013 Tento víkend byl ve znamení
drobných kosmetických úprav.
Jakub se svým novým spolujezdcem Jaroslavem Zdobinským natřeli
kompletně podvozek Olsemy a Tomáš natřel zbývající části
Semacruiseru.
Na Olsemu jsme navíc konečně mohli přidělat 6. bod pásů, který
přišel poštou až z Norska.
Auta vypadají společně moc pěkně
a to i zezadu
podvozek na Olsemě byl hodně odřený
a tak dostal novou černou
takto vypadá výsledek
Semacruiser je již kompletně přebarvený
Olsema 8
Na konci sezóny jsme přivezli z Norska nový závodní speciál
Olsema, se kterým bude startovat Jakub Michal v kategorii
Prototyp
Olsemu jsme převzali na závodě v Norsku, který byl zároveň
jejich poslední a největší akcí sezóny. Mimo trialové speciály
zde byl vypsán také závod pro formule offroad a nově také
divácky velmi atraktivní offroad cross.
Akce to byla velmi povedená a až na chladné a deštivé počasí byl
zážitek naprosto dokonalý, zejména při pozorování několika
trialových speciálu, které nejsou stavěny na vyšší rychlosti a i
při tom si to velmi nekompromisně rozdávaly na crossové trati.
Nově pořízený prototyp se choval velmi dobře a Jakub Michal a
Marek Michal vyhráli a posádka v obráceném složení skončila 4.,
což ve velmi nabité konkurenci 12-ti severských prototypů je
skvělé umístění.
Bohužel došlo k přehřátí motoru, protože nejspíš nebyl
odvzdušněný chladící okruh a tím vznikly komplikace, které jsme
museli po příjezdu domů řešit.
Semacruiser 6
Ovšem nepracovalo se jen na novém "přírustku"
do rodiny. Trochu péče si zasloužil i Semacruiser, který byl po
posledním závodě poněkud pomuchlaný a jeho vzezření již nebylo
nejlepší. A tak jsme se pustili do jeho obnovy. Bylo zapotřebí
narovnat několik trubek, vyklepat několik plechů, narovnat
dveře, rozepřít zmáčklou přístrojovku a několik dalších úprav
včetně výměny sedaček, které už po mnoha letech používání nebyly
vyhovující. Největší a také nejvýraznější novinkou však byla
změna barev, která se mění z kombinace žluto-modré na stříbrno-červenou.
A proto jsme se museli chopit štětců a sprejů a "překabátit"
celý Semacruiser.