Unisema 5

24.2.- 4.3.2007           TAK JSME TO NĚJAK ZVLÁDLI
Po několika "cvičných" sborkách  a rozborkách spojky a převodovky a v závěru i hydro čerpadla a vzduchových válců se podařilo vše sladit a Unisema 5 je naložena ve vleku a čeká na první závod. Ačkoliv jsem prohlásil, že do Krnova nepojedu, s největší pravděpodobností mě hlad po tréninku do rokle vyžene.
Koukněte se na poslední sérii fotografií, od příště už bude "klasický" formát mainu. 
070304_1.jpg (47363 bytes) 070304_2.jpg (53980 bytes) 070304_3.jpg (60106 bytes) 070304_4.jpg (46462 bytes) 070304_5.jpg (53760 bytes)
4.3. a to už je konečně finální fotografie celého krasavce UNISEMA 5 UNISEMA 5 UNISEMA 5 UNISEMA 5
070303_1.jpg (53093 bytes) 070303_2.jpg (52457 bytes) 070303_3.jpg (62184 bytes) 070303_4.jpg (11671 bytes)
3.3. už dodělané auto se muselo opět rozebrat a převodovka musela ven hnací hřídel převodovku nebyla dostatečně hluboko v pouzdru v klikovce a vibrovala Robert zase "dráteničil" na autě Marka Vodrážky to je onen proslulý Semus Master - výfuk kompletně vytvořený Milanem
070225_1.jpg (52262 bytes) 070225_2.jpg (51763 bytes) 070225_3.jpg (30608 bytes)
25.2. první testování dělených brzd rozryli jsme celou část naší krásné ulice vše fungovalo na 100%, jenom ta spojka ....
070224_1.jpg (52139 bytes) 070224_2.jpg (56800 bytes) 070224_3.jpg (49612 bytes) 070224_4.jpg (49284 bytes) 070224_5.jpg (51229 bytes)
24.2. brzdy se musely upravit, původní projekt nefungoval dobře vnitřek musel opět ven bylo to o mnoha detailech a tak jsme se vyřádili všichni ale nakonec to vypadalo moc pěkně a zabralo to všechny volné plochy
11.2.2007           PŮVODNÍ RADOST Z DOKONČENÍ VYSŘÍDALO ROZČAROVÁNÍ
Mysleli jsme, že pouze doladíme detaily a můžeme začít trénovat, ale první zkouška na haldě hlíny znamenala prasknutí vypínací páky spojky a navíc spečení plastového spojkového ložiska. A tak musíme vytáhnout převodovku, vyrobit ložisko z duralu a sehnat novou vypínací páku. Navíc se ukázalo, že brzdy musí být naprosto dokonalé a tak se musí vytočit bubny a nově obložit pakny. Ale dokud to jelo, tak to byl zážitek. Vše na volnoběh a na vrchol 3 metrové sypké haldy hlíny to vybublalo naprosto pohodově. Tak snad vychytáme mouchy a budeme si užívat radost z tohoto ježdění. 
070211_1.jpg (61937 bytes) 070211_2.jpg (50346 bytes) 070211_3.jpg (41088 bytes) 070211_4.jpg (60340 bytes) 070211_5.jpg (56139 bytes)
u mě v garáži jsme nejprve doladili pérování ... ... odizolovali výfuk ... a zalepili olejovou vanu ve všem nám pomáhala kromě obou kluků i maličká Kačka pak jsme udělali testování a následovala opět cesta
10.2.2007           PRVNÍ VÝJEZD Z DÍLNY
Tak jsme konečně hotoví, trochu jsme to ještě uvařili, ale po chvíli to bylo OK. Jenom trochu nesedí brzdy a spojka (ovládání), ale jinak to jede a zní impozantně.
070210_1.jpg (58774 bytes) 070210_2.jpg (47169 bytes) 070210_3.jpg (49524 bytes)
v sobotu jsme poprvé vyjeli na sluníčko a po chvíli jsme ještě museli odvzdušnit chladící okruh protože jsme měli parní stroj
9.2.2007           MINUTY ZBÝVAJÍ K DOKONČENÍ
Už jsme tak daleko, že na sobotu je naplánován převoz ke mě do garáže, kde provedeme polepení a začne testování.
070209_1.jpg (49322 bytes) 070209_2.jpg (66294 bytes) 070209_3.jpg (55936 bytes) 070209_4.jpg (46639 bytes) 070209_5.jpg (56988 bytes)
vzduchovou soustavu jsme museli vybavil velkým vzduchojemem ovládání brzd je barevně stylové Unisema 5 je fakt krásná a budí respekt tatínkové ...

6.2.2007           MILIÓNY DROBNOSTÍ VE FINIŠI
Poslední dny se zaobíráme samými drobnostmi, které jsou však nezbytné pro úspěšný konec stavby. Hadice, které nesežere benzín, těsnění, které nerozleptá olej, místo, kam se vejdou brzdy, kudy protáhnout to, či ono a tak pořád dokola. Ale všichni doufáme (a Milan asi nejvíce), že o víkendu Unisema 5 přejede do mojí garáže na polepení a takové to "došmudlání".

070206_1.jpg (53054 bytes) 070206_2.jpg (44694 bytes) 070206_3.jpg (55873 bytes) 070206_4.jpg (57989 bytes) 070206_5.jpg (50925 bytes)
.. jeden zepředu, druhý zezadu ... už tam skoro není místo - kvůli hydraulice ten benzín; byli jsme zvyklí na naftu a teď se nám vše leptá modrá kapota je krásná a celá Unisema 5 taky můj nejoblíbenější přední pohled
5.2.2007           ... A ZASE JSME BLÍŽE K CÍLI
Hotový je palivový systém a vzduchový systém, pružiny jsou vyladěny a hlavně pan Dušek vyrobil krásnou inovovanou přední kapotu.
070205_1.jpg (62085 bytes) 070205_2.jpg (42683 bytes) 070205_3.jpg (48693 bytes) 070205_4.jpg (53540 bytes) 070205_5.jpg (53440 bytes)
milan vyrobil krásný vzduchový filtr a pan Dušek co staví lodě zase bombovní kapotu zepředu to vypadá děsně brutálně kapota musela být změněna kvůli vyššímu motoru až bude modrá, bude vypadat ještě lépe

4.2.2007           ŽHAVÁ AKTUALITA !!!
Unisema 5 je z 90 % hotova, dnes jsme nastartovali, vše vypadá nádherně, zbývá dokončit brzdy a pár kablíků a vyladění tlumičů.
 

na začátku jsme měli trochu obavy, jestli to bude hezké auto, teď jsme štastni, že se to takhle povedlo a vypadá a Unisema 5 vypadá takhle pěkně zepředu je to dost brutální krásný detail zavěšení kola a řízení Milan těsně před prvním startovacím pokusem auto krásně nastartovalo, bezvadně běželo a hlavně řízení funguje na 100%
7.1.2007           AKTUALITY !!!
Tento víkend jsme opět rozřezali již hotovou přední nápravu a zúžili ji o téměř 20 cm. Dodělali jsmo zadní nápravu, ale těsně před posledním navařováním přírub portálů, jsme zjistili, že tyto jsou litinové a že by to zřejmě prasklo. Tak to budeme muset nechat vypálit z kotláku. Milan už začal vymýšlet usazení řízení a má toho plnou hlavu.

Pokračování příští víkend.
070107_01.jpg (61917 bytes) 070107_02.jpg (50098 bytes) 070107_03.jpg (51130 bytes) 070107_04.jpg (63793 bytes) 070107_05.jpg (69139 bytes)
to co jsme tak pěkně svařili, znova jsme rozřezali z původní patrolácké nápravy zbyl opravdu fragment vnitřek nápravnice musel Kuba vybrousit do kulata Milan dělá krásné držáky motoru a Tomášek je musí přidělávat a oddělávat a přidělávat atd...
070107_06.jpg (49559 bytes) 070107_07.jpg (59429 bytes) 070107_08.jpg (40483 bytes) 070107_09.jpg (53853 bytes) 070107_10.jpg (50858 bytes)
nové zakončení nápravnice bylo plno detailů, které jsme museli prodiskutovat to jsou příruby pro usazení předních reduktorů náš výsostný kamarád Jarda Linhart obrobí cokoliv a jakkoliv, ale nejprve mu to musíme popsat a nyní, když má zlomenou ruku vytváří krásná želízka za vydatné pomoci druhého kamaráda Petra Pavlíka

30.12.2006           AKTUALITY !!!
Dnes jsme cvičně nasadili přední nápravu a motor. Byl to docela šok! Převodovka se bude muset posunout o 10 cm dopředu a budeme muset vymyslet něco, abychom zmenšili rozchod. Na stávajících discích vychází šíře auta na 228 cm a to je opravdu hodně.

Další pokračování konstruktérské anabáze očekávejte po příštím víkendu ....

061230_01.jpg (66334 bytes) 061230_02.jpg (71531 bytes) 061230_03.jpg (69905 bytes) 061230_04.jpg (64339 bytes) 061230_05.jpg (67511 bytes)
pohled zepředu je opravdu monumentální do branek by se nám těžko trefovalo asi budeme muset něco vymyslet s diskama aby byly více zapuštěné zadní náprava je už připravena, ale zbývá ji dovařit cvičný blok osmiválce se vepředu úplně ztrácí
29.12.2006           AKTUALITY !!!
Přivezli jsme motor, ladili přední nápravu a s hrůzou zjistili, že auto bude o 20 cm širší, než je přívěs. A taky jsme zjistili, že nám dvě poloosy nebudou stačit (budou krátké) a tak jsme vymýšleli jak z toho ven. Zkrátka dnes se toho moc neudělalo, spíš jsme řešili nastalé konstrukční problémy.
061229_01.jpg (69840 bytes) 061229_02.jpg (59019 bytes) 061229_03.jpg (61952 bytes) 061229_04.jpg (61950 bytes) 061229_05.jpg (49360 bytes)
to jsou čisté reduktorové hlavy - jedna jako druhá a tady čtyři poloosy - každá úplně jiná Milanovi to dnes slušelo ... to nevypadá na čilý konstrukční ruch - a dnes taky moc nebyl na jedné straně je už otočňák
061229_06.jpg (51122 bytes) 061229_07.jpg (56997 bytes) 061229_08.jpg (64892 bytes) 061229_09.jpg (55919 bytes) 061229_10.jpg (60918 bytes)
a vypadá to docela dobře pohled kritickým okem dnes jsme dovezli i "ostrý" motor náš kamarád Jarda Linhart - geniální soustružník - vytvořil osazení příruby otočného čepu. poslední zhodnocení a plány na zítřek

28.12.2006           AKTUALITY !!!
Dnes jsme dodělali mistrovské dílo, spojovací prvek motoru a převodovky - frému. Tedy hlavně Milan, já se věnoval přední nápravě, otáčení a usazení diferenciálu (je potřeba opačný směr otáčení poloos) a přípravě na osazení reduktorových hlav.

Zítra přivezu motor a začne jeho "ostré" osazování do Unisemy 5. Už se ovšem objevil první problém a tím je vnitřní šířka vleku na převoz závoďáku. Je totiž pouze 215 cm, ale rozchod budoucí Unisemy bude zřejmě o nějakých 10 cm více. Výrobce vleku, Jarda Vondráček, je ovšem kouzelník a tak jsem v pohodě, on si nějak poradí  :-) ;-)

061228_01.jpg (61426 bytes) 061228_02.jpg (65549 bytes) 061228_03.jpg (63896 bytes) 061228_04.jpg (70610 bytes) 061228_05.jpg (66199 bytes)
nejprve jsme přední nápravu řádně rozřezali Milan nemohl najít závitník 10 x 1,25 - taková samozřejmost ;-) a já pořád řezal Midisema teď nevypadá vůbec jako auto dokonce ji udrží taková titěrná kozička
061228_06.jpg (62616 bytes) 061228_07.jpg (49969 bytes) 061228_08.jpg (53372 bytes) 061228_09.jpg (74487 bytes) 061228_10.jpg (51177 bytes)
ten diferák tam skvěle sednul - bohužel nestačil jsem uhnout :-( to je ta krásná fréma je dokonce plastická - teda jako prostorová pomoci přišel i Marek Vodrážka, byli jsme moc rádi tak vypadá obráceně se točící náprava UNIPATROL - zatím bez hlav

27.12.2006           AKTUALITY !!!
Konečně nastal čas vánoční a  my se mohli pustit do přestavby Midisemy 4 na UNISEMU 5. Těchto pár dní vám budu přinášet obrazové repotráže z dílny.

061227_01.jpg (62928 bytes) 061227_02.jpg (66316 bytes) 061227_03.jpg (63179 bytes) 061227_04.jpg (66824 bytes) 061227_05.jpg (55432 bytes)
ráno to ještě vypadalo jako auto i když uvnitř byl již těžký výbuch to je první "špionážní" foto budoucí milanovy UNISEMY 6 "kožak" Milan před začátkem broušení frémy a to je již samotné broušení spojovacího kusu motoru a převodovky
061227_06.jpg (50811 bytes) 061227_08.jpg (57857 bytes) 061227_09.jpg (65103 bytes) 061227_10.jpg (63198 bytes) 061227_11.jpg (63033 bytes)
při rozebírání je dobré důležité kusy popsat Midisema 4  pomalu ztrácela svou tvář Milan zarytě vrtal a vrtal vyndat diferenciály jsem musel sám ale štěfty vytahali Tomáš s Kubou
061227_12.jpg (57302 bytes) 061227_13.jpg (59312 bytes) 061227_14.jpg (59925 bytes) 061227_15.jpg (73753 bytes) 061227_16.jpg (68974 bytes)
to je nová pohonná jednotka a to je již vidět první konstrukční problém ve tváři Milanově a zde je příčina - fréma a to už není moc k poznání, že se jadná o mistrovské auto nakonec jsem si říznul taky a už to bylo úplně k nepoznání