5. závod Mistrovství republiky 2005 - Bělá pod Bezdězem 2.-3.7.2005 (fotili Kuba a Tomáš Michalovi)
..... a losovací spravedlnost konečně zasáhla!
Bělá nás přivítala, tak jako všechny předešlé závody Mistrovství republiky, ohavným uplakaným počasím. Díky ochotným pořadatelům jsme zaparkovali svůj pojízdný cirkus na obvyklém místě, vypili pár pivek a znaveně ulehli.
Sobotní program byl pro speciály nový v tom, že jsme jeli poprvé
tzv. volný trial, to znamená množství branek postavených v prostoru, kde nezáleží
na tom v jakém pořadí je pojedeš a na tom kterým směrem to bude. Tedy vlastně na směru
záleží, neboť jezdci jsou za průjezd bonifikování a to právě podle směru a tím
podle dané obtížnosti.
Byla to makačka na bednu, připravit trasu tak, aby byla sjízdná a zároveň, aby ti přinesla
co nejméně rizika a co nejvíce bodů. A navíc, aby sis ji zapamatoval. A ještě navíc,
aby jsi ji stačil vůbec projet - bylo na to pouze 10 minut.
Startovní číslo 1 si vylosoval Jirka Klasna (a tím začala jeho "jedničková"
série) a právě čas ho donutil, po zdržení vyvolaném zapadnutí v první brance, několik
branek vynechat a rychle stíhat cíl. Tady totiž platí nedojetí=D.
Já s Petrem (jel se mnou v sobotu místo stále nemocného Zdeňka - a pojede se mnou i
Eurotrial) i Milan s Robem jsme celý trial nějak zvládli, i když každý úplně
jinak, a nakonec jsme měli o pár bodů lepší výsledek my s Petrem.
Druhý a třetí trial byly klasicky na vybagrovaných písečných haldách a tak to odskákal první startující. Opět si to vytáhli Jirkové . Zajímavostí byla první bouda Klemáků, kteří přecenili boční náklon a šli. Ve třetím trialu jsme všichni zůstali na břiše na vrcholu písečné hromady a jedině Milan s Robem ji, po pár pokusech objeli a celý trial vyhráli.
Poslední dva sobotní trialy byly postaveny v obávané rokli, tentokrát se startem odspodu a s výjezdem na vrchol (dosud to zvládli pouze Subíci). Jirkové Klasna s Provazníkem to na několikátý pokus dali (opět si vytáhli 1), my s Petrem jsme se po nich (a hlavně po Klemu) nahoru dostat nemohli a tak jsme vyrazili zdánlivě nesjízdnou trasou a ejhle! Ono to šlo a my tento trial vyhráli. Milan s Robem bojovali, ale čas učinil přítrž možnému absolvování trialu.
Do posledního trialu jsme si konečně vylosovali 1 my s Petrem. Výjezd roklí vzhůru a nakonci šikmo ven z ní postavená branka. Zkrátka pro nás holý nesmysl. No, párkrát jsme se o ni pokusili a poté ji vynechali, projeli branku druhou a čekala nás závěrečná, která se vracela zpět do rokle, ale v nejprudším a nejdelším místě. Pocit to byl hrůzostrašný, ale podařilo se a nebýt těch zbytečných pokusů na jedničce, tak bychom tento trial dokonce vyhráli. Klemáci opět testovali, co jim vydrží rám na boku a střeše.
Odpolední rychlostka byla tradiční a hezká. Jel jsem ji s Kubou, Petr musel odjet, a podařilo se nám ji vyhrát. Milan s Robem skončili hned za Klasnou.
Celý podvečer jsme potom věnovali testování nových disků, které jsme vymysleli a převážně Milan vyrobil. A testování to bylo veskrze úspěšné, ověřili jsme si, že široké a na 0,3 Atm nahuštěné pneumatiky vylezou po písku opravdu skoro všude a že naše disky se chovají tak, jak jsme očekávali.
V 19 hodin pak začala poslední schůzka účastníků Mistrovství Evropy před samotným odjezdem na Eurotrial 2005 a tímto děkuji všem zodpovědným, kteří se ji zúčastnili.
Neděle začala opět rychlostní zkouškou a opět se nám podařilo vyhrát. Také i proto, že Jirka Klasna skončil vdruhém kole na boku a tím získal, jinak těžko obdržitelné, "D".
Následovaly dva roklové trialy, přičemž oba byly o poznání jednodušší než včera. Ten druhý nám dal ale stejně zabrat, neboť jsem při výjezdu do druhé branky "trochu víc zaplynoval" a od té doby se okolo mě ozývalo po vzoru filmu Vesničko má středisková, "prej si pražákovi zboural sloupek". Byl jsem totiž jedinný, kdo měl v této brance problémy. Vlastně nebyl. I MIlan s Robem zde slušně zacvičili na dvou kolech a nebýt několika stromků, už by se váleli roklí. Takhle se se stromečky chvíli lísali a pak tu bránu dali bez doteku.
Poslední dva trialy byly opět v pískovišti a nepřinesly žádné zvraty, snad jen připomenu, že v posledním z nich, který stejně již nic nemohl rozhodnout, jsme se tak snažili zajet lépe než Milan, že Kuba při brzdění rajčákem zabral takovou silou, že zlomil kovanou tyčku , která tlačí na brzdový váleček.
A tak jsme lépe nezajeli, ale i přesto se nám podařilo urdžet první místo těsně před Milanem s Robem a Klemáky. Opět se ukázalo, i když tentokrát naštěstí z druhé strany, že zásadně rozhoduje štěstí při losování a že když je pech, tak hned alespoň dvakrát.
A tak děkuji štěstěně, že se na nás také jednou usmála a pořadatelům za bezvadně fungující závody.
Marek Michal