1.ZÁVOD MČR - Bělá pod Beždězem - 14.3.-15.3.2009    

Video

(kamera: Marek Michal, střih: Tomáš Michal)

Foto

(foto Katka Grygarčíková, Marek Michal)

Zcela přesné a důsledné instrukce

nejdříve se Zuzkou

pak i s Tomem krátký skůček

 následující jízda po dvou kolech

další branka byla podobná

a pak přišel úsměv na tátově tváři a nejen na ní :-)

Milan s Robertem nechtěli zůstat pozadu a tak taky skákali

a hrabali

a zase skákali

jelikož je letos povolené porazit i cizí tyčky, tak jich stavitelé nasázeli spoustu k sobě, aby nemuseli daleko chodit :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

takovéto branky jsou pro Milana s Robertem  denním chlebem :-))

Milan byl po celém dnu unaven, a tak se není čemu divit

Tom už vyučuje Kačku :-)

Jirka tento závod odjel sám a občas se mu to tak úplně nepovedlo :-)

Mára přetrhl kloub, čemuž jsme se všichni divili

 

Začala nová sezona a s ní přišlo i několik málo změn. Kromě drobných úprav pravidel se hlavně změnilo složení posádky Semacruiseru 6. Jak již bylo předesláno, za volant se usadil Kuba a vedle něj jsem se střídal já se Zuzkou. Posádka Milan s Robertem vešla do nové sezony beze změn.

            První závod se jel v Bělé pod Bezdězem, kam jsme dorazili už ve čtvrtek, protože po půl roce neježdění bylo potřeba si chvíli zatrénovat. Úplně prázdné depo bylo krásné, protože jsme si mohli vybrat to nejlepší místečko k zakempování. V pátek (13.) ráno, vyspaní do růžova, jsme pomalu vyrazili do Bělských roklí trénovat. Spousty výjezdů, sjezdů, náklonů jsme zvládli na výbornou, až na Milana, který zkoušel otočku ve svahu. Poprvé se mu to podařilo výborně, podruhé už měl co dělat a potřetí se auto převrátilo, dopadlo však zpět na kola, takže kromě zkřiveného předního rámu se nic nestalo. Přední rám se ale musel narovnat. S tím nám pomohl Bertík se svojí vyprošťovací Nivou. Po chvíli různého natahování, nastavování, uvazování atd. se podařilo rám narovnat. Po obědě jsme ještě chvíli trénovali, v té době se mně s Kubou podařilo píchnout kolo. Na opuštěném depu bez náhradní duše to byl docela problém. Naštěstí se podařilo najít v Bělé gumárnu, takže jsme opět s pomocí Bertíka zajeli vyměnit duši. Večer přivezl Standa Homolka ještě teplé uzené, takže jsme si pochutnali a odebrali se spát.

            V sobotu ráno, po technické přejímce, posilněni velkou přízní našich diváků z domácích řad, jsme vyrazili do trialů.  Protože Kuba už v pátek večer trialy obhlédl, věděli jsme, kam máme vyrazit jako první, aby nám někdo nevyhrabal v pískových výjezdech díry. Volba to byla dobrá, avšak průjezd prvního trialu už tak dobrý nebyl. Problémy nastaly již po první brance, kde jsme se pokoušeli pokácet několik málo stromů, což se úplně nepodařilo, a tak jsme museli několikrát couvat, naštěstí jsme se z toho dostali, času ale moc nebylo a do cíle jsme dorazili pouhé 2 vteřiny před vypršením limitu. Poté jel Kuba se Zuzkou, ti zdolali již projetou cestu bez problémů, a tak padlo taktické rozhodnutí, že jako první posádka bude jezdit Kuba se Zuzkou. Toto rozhodnutí přišlo zejména proto, že Já s Kubou pojedeme všechny závody MČR a díky tomu bychom měli být posádka bojující o titul MČR. Určitě bylo lepší, když Kuba už věděl co jaká branka dělá.

Celý den se velmi dařilo, bylo krásné počasí, trialy jsme zvládali bez problémů, samozřejmě nastalo i několik krizových situací, ve kterých hrozilo převrhnutí auta. Ze všech se nám ale podařilo dostat bez úhony. Milanovi s Robertem se také dařilo, motor po repasi šel krásně, sekce zvládal bez nejmenších obtíží. Jediné co den kazilo byl naprosto nevyhovující catering, který měl pouhé tři jídla – bramboráky, klobásy a steaky. Na každé jídlo se čekalo minimálně 15 minut a obsluhující byli velmi nepříjemní. Průběžné pořadí po sobotě bylo velice příznivé, první dvě místa v kategorii M měla Autosema, první jsem byl já s Kubou, druhý byl Kuba se Zuzkou. V kategorii P vedl Milan s Robertem.

            Nedělní ráno už tak krásné nebylo, protože v noci byl prudký déšť a bylo jasné, že z hlinitých míst se stane bahno. Také se tak stalo, takže trialy se staly značně obtížnějšími. Problém nastal, když Kuba začal zajíždět horší výsledky se mnou, než se Zuzkou. Sobotní rozdíl 66 tr. bodů se začal prudce ztenčovat a vypadalo to na bitvu ve vlastních řadách. A také že byla. Později jsme se dozvěděli, že pro Kubu byla zodpovědnost udržet první místo velký nápor, a tak dělal nechtěné chyby.

Milan s Robertem jeli na jistotu, protože po sobotě měli náskok 90 bodů, jejich motor však už nešel tak ideálně. Pravděpodobně vstřiky nejsou sladěné se vstřikovací jednotkou. Konečný výsledek byl opravdu velice těsný, Kuba se Zuzkou se umístili jako druzí, se ztrátou pouhých 2 trestných bodů na Kubu se mnou. Třetí byl Mára Vodrářžka s poměrně vysokou ztrátou. Milan a Robert byli s přehledem první.

            Autosema oslavila ohromný úspěch, avšak boj v našich řadách příjemný nebyl, a tak se přemýšlí o různých alternativách, například že by jedna z posádek šla do kategorie PM. aby měl Jirka Klasna zase důvod bojovat jako lev :-)).

Tomáš Michal