3.ZÁVOD MČR - Bratronice - 2.5.-4.5.2009

Video

(kamera: Marek Michal, střih: Tomáš Michal)

Foto

(foto Katka Grygarčíková)

 

v "PM" dolu

a v  "P" nahoru

 

Milanovi s Robertem se povedla úžasná svíčka, kdy stáli na zadních obdivuhodně dlouhou dobu

 

mírné podcenění první branky

neskončilo příliš šťastně (spousta trestných bodů)

 

první bok se Zuzkou

ze kterého se nám ještě podařilo dostat

 

ale bohužel nám v cestě stála naše již projetá branka

a tak přišel druhý bůček, ale s tím se už nedalo nic dělat

nájezd do zrádné strouhy

jízda po boku

a po chvíli boje se povedlo auto otočit zpět na všechny "čtyři"

 

 

a ta samá strouha jako předtím

akorát na druhou stranu

a taky úspěšně zpět na "čtyři"

nový chladící systém motoru od firmy autosema :-D

v sobotu nám prasknul levý kloub

a v neděli pravý a to přímo v této brance

tento víkend již podruhé výměna

 

 

 

 

 

Již před závodem se vědělo, že všechny trialy budou obtížnější než kdykoliv předtím, protože pár jezdců si stěžovalo na přílišnou jednoduchost sekcí. To stavitele naštvalo a zároveň nabudilo k vymyšlení snad nejnáročnějších trialů v historii českého offroadu. A opravdu se bylo na co koukat. Nejen krásné počasí, ale také množství převrácených aut a náročnost tratí lákalo na pěknou podívanou. Bohužel nástrahám tratí podlehl náš tým. Jednoduše se opět nedařilo.
V pátek díky svátku jsme mohli vyrazit už ve 12 hodin. Zanedlouho jsme dorazili do Bratronické raketové základny a zaparkovali se na obvyklém klidném místě. Naneštěstí z tohoto místa bylo vidět přímo do trialu. Při letmému pohledu jsme nevěřili svým očím, a tak jsme si večer s Kubou šli předběžně projít všechny sekce. To co jsme viděli, nás opravdu zarazilo, protože některé branky vypadaly jako úplný nesmysl. To nám však večer nepokazilo a raději jsme si užívali se skvělým masem od Milana z kamínku.

    V sobotu ráno byla rozprava už o čtvrt hodiny dřív než obvykle, start závodu byl ale o hodinu posunutý. Zapříčinila to technická přejímka na Eurotrial. A tak jsme se v jedenáct hodin vrhli do trialů. Největší novinkou byl Kubův start se Zuzkou v kategorii PM, důvodem bylo zamezení „bratrovražedné bitvy“ v kategorii M. První metry v trialu nevypadaly pro nikoho z nás špatně, naopak všechny tři posádky jsme dojely a to i s dobrým výsledkem. Další sekce, již o několik tříd náročnější se jela v uměle vykopaných dírách, a tak to chvílemi opravdu stálo za to. Například jedna z branek se musela projíždět po boku, kdy se auto jednou stranou zapřelo o stěnu strouhy a v této poloze se musela zdolat branka. Jediný Kuba se Zuzkou z našeho týmu tento trial nedojeli, protože jako „předskokani“ si špatně najeli do jedné z vykopaných děr a převrátili se na bok. Nebylo to naštěstí nic závažného, a tak pár pomocných rukou od ostatních závodníků a auto bylo opět na kolech. Tím však skončil všechen sobotní zdar pro mě s Kubou. V dalším trialu jel před námi Mára Vodrážka, při nájezdu do 4. branky se ale zvrhnul na střechu. Hned jsme věděli, že takhle do branky nesmíme najet. Jiná trasa se nám podařila, avšak branku se nám zdolat nepodařilo, jen jsme se zasekli v díře a na několikátý pokus vycouvat z díry prasklo v levé části přední poloosy. Hned nám bylo jasné, že praskl kloub. Nechali jsme se vytáhnout a odjeli jsme do depa. Nevěděli jsme co dál, nakonec jsme se pustili do rozebírání. Za necelé dvě hodiny jsme poloosu vyměnili, ale už nám nezbýval čas na dojetí 3 sekcí, které nám chyběly. A tak jsme s Kubou okamžitě vyrazili, abychom stihli odjet co možná nejvíce. Bohužel hned po tom co jsme vjeli do v pořadí 4. sekce jsme se okamžitě zasekli a neprojeli jsme ani 1. branku. Jediný případ kdy se sekce může dojet je, když se odevzdá jízdní výkaz rozhodčím na daném trialu dříve, než se uzavírají sekce. A tak jsem vyběhl. Doběhnout se mi podařilo včas, ale sekci jsme nedojeli, protože jsme najeli do vlastní brány ještě před tím, než jsme opustili předchozí. Na konci dne mi s Kubou chyběla jedna sekce a dalších mnoho trestných bodů za nedojeté trialy. Milanovi s Robertem se poměrně dařilo až do chvíle, kdy podcenili svojí první bránu a převrátili se na bok. Protože to bylo ještě před první bránou stálo je to mnoho trestných bodů. Po sobotě nebyly výsledky nijak příjemné. Milan s Robertem 3., Kuba se mnou 4. a Kuba se Zuzkou 5., protože nemohli projet 3 sekce kvůli nedostatku času.
    Do neděle jsme vyráželi s tím, že už nemáme co ztratit, naopak můžeme jen získat, a tak jsme vyrazili bojovat. První trial se nám opět všem povedl až na drobnou chybičku mě s Kubou kdy jsme se na chvíli zasekli v jedné z bran, z toho se nám ale podařilo dostat a trial jsme dojeli. V další sekci se ale mě s Kubou opět přestalo dařit, nejen že jsme druhý trial nedojeli, navíc jsme skončili už v první bráně, kde jsme si sedli „na břicho.“ Milanovi s Robertem i Kubovi se Zuzkou se sekce podařila dojet dobře. V další sekci jsme opět skončili už před první bránou, a aby toho nebylo málo tak nám opět praskl kloub, tentokrát pravý. To znamenalo konec závodění pro Kubu se Zuzkou v kategorii PM, protože bylo opět málo času. Okamžitě jsme se pustili do výměny, ta se nám za chvíli podařila a vyrazili jsme alespoň dojet poslední dvě sekce, abychom se alespoň pokusili udržet 4. pozici. Milan s Robertem dojeli všechny sekce, nebyl to ale žádný zázrak. Podle toho vypadaly i celkové výsledky. Milan s Robertem 3., já s Kubou 4. a Kuba se Zuzkou 5. Přestože jel Kuba se Zuzkou v kategorii PM s autem postaveném jen pro M, se jim i v několika trialech podařilo pojet mistra Evropy Jirku Klasnu, za což jim patří poklona, bohužel auto takový nápor nevydrželo, a tak nemohli dojet, jinak věřím že by se velmi dobře umístili. Víkend se dá tedy shrnout pro Autosemu opravdu nevydařený, alespoň nám přálo počasí. Do budoucnosti můžeme jen doufat a přát si, aby se dařilo v příštím závodě na Slovensku.


Tomáš Michal