EUROTRIAL 2009 - Mistrovství Evropy - 8.-9.8.2009 - NĚMECKO

Video

Foto

(Tomáš, Katka, Zuzka   )

technické přejímky

 

 

 

zahajovací show

Milan hned zničil čerpadlo, které otáčí se zadní nápravou

Jan Bareš, Alena Barešová

Bohumil Štván, Lucie Štvánová

Dušan Dvořák, Michal Dvořák

Miroslav Hudeček, Vít Zábranský

Marek Kolínský, Petr Javůrek

Martin Podhola, Eva Podholová

Petr Stanovský, Pavel Kubečka

Lorenz Tanner, Nicole Tanner

Zdeněk Kuchař, Libor Kuchař

Jaroslav Uher, Tomáš Nebeský

Marek Vodrážka, Lenka Vodrážková

Miroslav Kalbač, Jan Krampera

Robert Král, Milan Hamsa

Jiří Klasna ,Jiří Provazník

Jarda Vondráček se servisním vozidlem (servismann)

 

focení celého Českého týmu

čerpadlo se muselo vyměnit  a tak v sobotu hned od rána místo závodění pracovali

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vysoká rychlost při nájezdu

rychlý průjezd brankou

 

 

v důsledku zatočené zadní nápravy

došlo k přetočení vozu

a jinak to skončit nemohlo

bohužel to byla drahá chyba, více v reportáži

 

 

 

 

 

nám průjezdy brankami v náklonu šly


a Milan s Robertem to na podruhé taky zvládli výborně

 

 

 

 

 

 

Pal Blesvik na svém posledním trialu úplně zničil své krásné auto, které bylo na prodej

Original

Standart

Modified

Promodified

Prototyp

 

3. Martin Podhola, Eva Podholová

a Marek Michal, Jakub Michal

1.

 

 

 

 

A je to za námi… Hřeb offroad roku je za námi a pro českou reprezentaci přinesl mnoho úspěchů. Nejen pozici Mistra Evropy, kterou mimo jiné obsadila posádka Autosemy, ale také 3. místo Martina Podholy v kategorii standart, 4. místo Petra Stanovského také v kategorii standart a hezké 8. místo Milana s Robertem v prototypech a to jen, kvůli zaváhání Milana, jinak by bylo umístění ještě mnohem lepší. Zapomenout nemůžu ani na krásné 5. místo pro Českou republiku v hodnocení národů v silné konkurenci 15-ti států. Ale začněme od začátku.              

 Všichni členové týmu Autosema měli naplánovaný sraz ve středu, mezi 12.-14. hodinou nedaleko od místa konání ET u jezera. K jezeru jsme se ale sjeli ze dvou stran. První malá skupina, kterou jsme tvořili my(Michalovi), Vondráčkovi a Vachouškovi přijela od jihu, z krásné Sardinie a Korsiky. Druhá skupina, o poznání větší přijela od Prahy, a nebyla to jen Autosema, ale také Jirkové Klasna a Provazník a Honza Bareš. Když jsme se všichni poskládali na parkoviště, tak byla svolána první malá schůze, protože táta ráno obdržel telefonát od Choroše a následně od Jürgena Wagnera, pořadatele Eurotrialu, že najatý organizátor nadělal dluhy, sebral peníze a zmizel. Hrozilo že se ET bude muset zrušit, tak bylo lepší aby účastníci o tom věděli, aby poté případně nebyli příliš překvapení. A tak po krátké přestávce na vykoupání jsme vyrazili směr depo. Po 20 km po okreskách jsme dorazili na místo konání, depo bylo kus na vysoko posekaného pole, ale na úplné rovině. V českém depu si celá naše grupa udělala velké náměstí, všichni jsme se zabydleli a táta vyrazil řešit problém s Jürgenem. Hned bylo jasné, že veškeré doprovodné programy budou zrušeny a rozběhnul se boj, mezi pořadateli a majiteli pole, sprch, záchodů, elektrického zajištěni atd. o to, zda-li vůbec budou moci zůstat tyto základní věci v depu. Nikdo jsme do zákulisí neviděl, ale je celkem jisté, že tento boj byl opravdu tvrdý, ale pořadatelům se podařilo uchránit všechny tyto věci, a tak naštěstí nic nebránilo v odstartování sekcí.

 Ve čtvrtek byl den flákání, a tak jsme se jeli v úmorném horku svlažit do onoho setkávacího jezera. To je asi tak vše :-) J

  Na pátek byly naplánovány od 11:15 technické přejímky pro český nároďák, a díky důsledné přípravě z českého mistrovství prošly všechny posádky bez problému.Odpoledne byl otevřený zkušební trial, ve kterém byl na zkoušku naplánovaný dlouhý výjezd. A protože si nikdo nebyl jistý jak Semacruiser pojede na sypkém podkladu a jak mu půjdou dlouhé výjezdy, jel to táta s Kubou hned ozkoušet. Mnoho posádek mělo problém výjezd zdolat, jen několik málo posádek se vyškrábalo nahoru. Naštěstí se mezi ně zařadil i Semacruiser, který výjezd zvládnul fantasticky. Po té se hned zlepšila tátovi s Kubou nálada, protože bylo jasné, že obutí a auto samotné není vůbec špatné na tento terén. Na večer byla naplánována alespoň malá předváděcí jízda pro závodníky, a tak všichni sjeli do lomu, kde se konal závod, posádky byly  jednotlivě představeny a poté auta odstavena do parc ferme. Mezitím si Mára Vodrážka všimnul, že dvě posádky v modified mají na zadní nápravě 4 tlumiče, což je v pravidlech zakázáno. Okamžitě se to začalo řešit, mezi tyto dvě posádky se mimo jiné dostal i minulý Mistr Evropy z Norska, ale částečně se vyřešilo, protože ještě v pátek večer tento Švéd měl už jen 2 tlumiče a správné, podle pravidel. Bohužel sobotní ráno bylo probuzení zpět do reality. Pro všechny nepochopitelně měl  Švéd opět dva tlumiče, ale pár nesprávných tlumičů, které byly uložené na špatném místě, a tak získával v dlouhých výjezdech značnou výhodu. .... a druhá posádka, která měla také problém? Také se nic nezměnilo a měla stále 4 tlumiče.

 Sobota začala brzy ráno, už 15 minut po 7. hodině jsme museli být připraveni a čekat na Choroše až se vrátí z mítinku. Sdělil nám pár základních informací o závodě, a všichni jsme se rozprskli pro svá auta a hurá do trialů. Sekce v lomu se sypkým podkladem byly hodně o taktice kde začít, protože dlouhé výjezdy často měnily svůj charakter, a tak jsme taktiku nechali čistě na Kubovi, a vyplatila se. Milan nemohl vystartovat hned ráno, protože v pátek mu odešlo hydraulické čerpadlo, naštěstí Jirkové měli náhradní, protože to, co měl Milan jako záložní také nefungovalo. Po této rychlé opravě se hned Milan s Robertem také vydali závodit, protože času nebylo nazbyt. A tak jsme vyrazili na první trial, který byl Kubou vybrán a postavili se do fronty za 4 auta z kategorie modified, a převážně Němci, to tátovi pomohlo, protože věděl, jak se dá trať jet. Tím začala tátova bezchybná jízda 8 sekcí, ve kterých se zdolávaly nejrůznější překážky od umělých děr až po otočky v prudkém svahu. Milan s Robertem si vedli také velmi dobře, až do sekce, kde se Milanovi splašila pravá noha. V otočce ve svahu nabral moc velkou rychlost a po zdolání nejvyššího místa se auto začalo přetáčet, nakonec se převrátilo na bok, střechu a opět bok. Pokusy dostat se zpět na kola byly bezcenné. Tím skončily naděje na nějaké dobré umístění, ale závod končí až v neděli v 5 hodiny, a tak v boji pokračovali a den dokončili se skvělým bodovým ziskem, nebýt „bonusu“ za boudu. Nakonec po sobotě skončili na --.místě a táta s Kubou na 5. Ještě večer šel podat táta a Mára Vodrážka protest na dvě posádky porušující pravidla. Oba protesty byly uznány, ale Švéd jako boj začal vypisovat protesty proti 20 posádkám v kat. modified kvůli úplně nevypracovaným pravidlům. Tak po dlouhém rozhovoru táta protest  stáhnul, protože Jürgen měl dost problémů s pořádáním závodů a tento problém byl značně přitěžující, a tak Švéd pokračoval v neděli stále na stejných tlumičích, a druhá posádka dostala podmínku vymontování 1 páru tlumičů pro pokračování v závodu.

 Nedělní ráno už nebylo tak vysušené jako sobotní, protože přes noc malinko pršelo, ale tratě tento déšť příliš nezměnil. A tak se opět vyrazilo závodit, a táta zajel opět naprosto bezchybnou jízdu, chvílemi to bylo až trapné ( J). Milanovi s Robertem se také dařilo a navíc se vyvarovali takové chyby jako v sobotu. A to i přes to, že před posledním trialem je potkal defekt pravé zadní gumy, a tak museli ještě vyměňovat duši. Vše naštěstí zvládli a nedopadli vůbec špatně. Podařilo se jim vyšplhat až na 8. příčku, což v kategorii Prototype znamená velmi dobré umístění. Úspěch se však slavil především jinde. Tátovi s Kubou se podařilo bezchybnou jízdou vyšplhat až na nejvyšší stupeň. Stali se z nich historicky 3. čeští Mistři Evropy. Vyhlášení bylo velmi podařené, ale lépe se to dá vyjádřit ve fotkách a videu, které budou později přiloženy.  Eurotrial to byl opravdu velmi vydařený, zvlášť pro Autosemu a pro tátu to bylo skvělé zakončení  jeho jezdecké kariéry.

Tomáš Michal