6.ZÁVOD MČR - Krnov - 10.10.-11.10.2009

Video

(kamera: Marek Michal, střih: Tomáš Michal)

Jsme doma z Krnova, a nepřivezli jsme si jen desítky kil bahna, ale také dva poháry, za první a třetí místo.
Do vzdáleného Krnova jsme vyrazili již v pátek dopoledne, a protože cesta byla opravdu daleká na místo jsme dorazili až v pět hodin. Při letmé prohlídce tratí v pátek, jsme hned zjistili, že většina sekcí je postavených na uměle vytvořených překážkách, jako jsou vybagrované díry, panely a betonové skruže, nebo natahané klády. Hned nám bylo jasné, že to jednoduché nebude.
V sobotu nás probudily kapky deště tlukoucí do střechy našeho obyťňáku a pomalu jsme si začali uvědomovat, že umělé překážky, ještě posílené deštěm budou opravdu náročné. A tak jsme na desátou hodinu vyrazili do trialů. Milan však nejel jako obvykle s Robertem, ale se Zuzkou, protože Robert kvůli nemoci nemohl přijet. I přes tuto změnu se Milanovi v trialech dařilo a nebylo na něm znát, že vedle sebe nemá Roberta. O tom, že tratě nepatřily mezi nejjednodušší svědčil hned první trial, ve kterém jsme Kuba a já předvedli opravdu podařenou „stojku“. Na jedné z mála branek, která byla postavena na původním terénu, konkrétně výjezdové brance z bahnité louže se náš Semacruiser postavil na zadní kola a poté se překlopil jen na zadní čelo auta a takhle zůstal stát. Všichni čekali co se bude dít, snad každý si ale byl jistý, že se převrátíme. Kuba pohotově zařadil zpátečku a roztočil kola. Nic se nedělo, ale najednou se pomalu začalo auto sklápět na kola, což nikdo nechápal. Tato situace je lépe vidět na videu v horní části stránky. Celé se to odehrálo během několika málo sekund, ale věřte, že v autě to byla celá věčnost. Další husarský kousek předvedl Milan se Zuzkou, když při šikmém výjezdu nechal Milan špatně zatočené zadní kola a pak už to šlo ráz na ráz. Na bok, na střechu a zase na bok. Ještě chvíli se snažili dostat zpět na kola, ale to byl pro Protosemu již nepřekonatelný úkol. Smutná zpráva však přišla hned v následujícím trialu, kde ve výjezdu Milanovi nadobro zaklepal motor a Milan se Zuzkou už nemohli pokračovat v závodě, a tak v neděli ráno odjeli domů. Mezi spoustou převrácených aut stojí ještě za zmínku boj Máry Vodrážky ve vykopané strouze, do které spadl, situace vypadla bezvýchodně, ale po dlouhém boji se Márovi podařilo z této záludnosti dostat a za potlesku diváků postavit na kola. Opět více je vidět ve videu nahoře. Krnovské tratě byly natolik náročné, že se nezávodilo o jedno couvání, ani o poraženou tyčku, bodové porce po sobotě byly opravdu velké a bylo to tak dobře, i to napomohlo, že já s Kuba jsme byli po sobotě na prvním místě. Večer byl podpořen výbornými uzenými koleny, které přivezl Jirka Provazník s Renčou a které i připravili.
Celá noc ze soboty na neděli propršela a z hliněných svahů v Krnově se stalo jedno velké kluziště. Bahno bylo opravdu tak kluzké, že byl problém i projít si jednotlivé tratě a mnoho ze závodníků i diváku se na tomto bahně „natáhlo“. Protože sobotní sekce byly opravdu náročné, tak se v neděli většinou zlehčovalo. I přes to se branky v sobotu sjízdné začali stávat těžko sjízdné až nesjízdné. Tratě byly tedy lehčí, ale teren náročnější, zvláště po úpravě deštěm. Milan se Zuzkou už nezávodili a tak jsme sváděli boj jen my a Mára Vodrážka o první místo. Jeli jsme celkem vyrovnaný závod do doby, než se Márovi podařilo spadnout do úplně stejné strouhy jako v sobotu. Stejně jako v sobotu v ní i tak dlouho různě popojížděl a cukal až se mu z toho opět podařilo dostat. Nezadařilo se nám až v posledním trialu, kde nám prasklo přední listové péro, a tak jsme sekci nedojeli. Už jsme měli strach, že nás Mára pojede a ztratíme vítězství. Naštěstí v záludném trialu Mára skončil již ve 3. brance a my jsme měli jasné, že jsme vyhráli. Milan se Zuzkou skončili na třetím místě, protože v kategorii byli jen tři..:-)
Do posledního závodu na Kladně musíme vymyslet taktiku, jak se pokusíme odsunout Máru na třetí místo, protože současná situace v průběžném pořadí je že bychom potřebovali vyhrát a Mára obsadit 3. místo. :-) Milan ještě musí vyměnit motor v jeho Protosemě, aby si v Kladně alespoň zajezdil.