4.ZÁVOD MČR - Zborov nad Bystricou (Slovensko) - 6.6.-7.6.2009
Video
(kamera: Marek Michal, střih: Tomáš Michal)
Foto
(Katka Grygarčíková)
a nikomu se tam taky nechtělo, ale nakonec to dopadlo dobře |
depo |
závodiště |
2. |
2. |
Na Slovensko jsme vyrazili již ve
středu, protože jsme měli naplánovaný odpočinkový den v slovenském aquaparku
Tatralandia. Tento odpočinkový den nastal ve čtvrtek, dopoledne jsme si užívali
ve vodním ráji a poté jsme se vydali směrem k místu závodu přes malebné kopce v
oblasti Malá Fatra.
V pátek na nás čekaly povinnosti ve formě focení našich aut a posádek pro
prezentaci na Eurotrialu a na webových stránkách. Nejprve jsme začali focením v
kamenném lomu, který poskytoval krásné pozadí pro fotky, poté jsme se přesunuli
na vodní brod, kde jsme fotografické dílo dokončili a osobně si myslím, že ty
fotky jsou dost dobré. Večer se slavily narozeniny Jirky Provazníka narozeniny,
a tak jsme si užívali občerstvení v podobě například libového masa z uzeného
kolene.
V sobotu od 8 hodin byly technické přejímky na Eurotrial. Závodit se začalo až v
obvyklých 10 hodin. Ale už v tuto chvíli bylo na závodišti slušné množství
Slovenských a Českých diváků. Branek na silně kamenitém podkladu jsme se zprvu
obávali, avšak po prvních metrech v trialu jsme zjistili, že by to nemuselo být
tak hrozné, jen jsme si museli zvyknout na nepříjemné skřípavé zvuky, když se
auto doslova dřelo o kameny. Hned v prvním trialu se nám také podařil první z
mnoha atletických přemetů, když jsme po 5. brance s Kubou – trošku přehledli –
díru, do které jsme spadli přes pravý přední roh přímo na střechu. Zpět na kola
nám pomohli ostatní závodníci a hned bylo vidět, že auto o kameny utrpělo dost
ran, nic nebylo však natolik závažné abychom nemohli pokračovat v závodě. S
chutí jsme se vydali do druhého trialu, nicméně nebylo to o nic lepší. Po páté
brance následoval sesun z 2 metry vysoké skály na bok, střechu a zpět na bok.
Dvakrát na střeše ve dvou trialech nebylo úplně příjemné, a tak nám chvíli
trvalo, než jsme se oklepali a pokračovali v závodě. Další 3 sekce se nám
poměrně vydařily, zajeli jsme je bez větších chyb. Smůla se ale vrátila v
posledním sobotním trialu, kdy jsme mou chybou nacouvali na špičatý kámen a
prorazili si zadní gumu. Protože nevozíme rezervu, nevěděli jsme co dál. Z kaše
nás vytáhl drahý přítel Mára Vodrážka, když nám propůjčil svojí rezervu, jako to
již jednou udělal v Chříči u Rakovníka. Za toto mu moc děkujem, protože nebýt
jeho pomoci nepokračovali bychom v závodě. Milanovi s Robertem se také moc
nedařilo, ti však nepokoušeli jaké je to být hlavou dolu, namísto toho měli
technické problémy. Hned v prvním trialu se jim na jejich Protosemě 7 nalomilo
očko na hydraulické pístnici, která zajišťuje řízení předních kol. Z této
šlamastiky je vytáhl všudypřítomný Bertík se svojí vyprošťovací nivkou a
svářečkou. Očko zavařili a vydali se zpět do trialu, avšak moc dlouho zavařenina
nevydržela, už v 3. trialu přestalo očko opět těsnit. Problém se znovu vyřešil
svářečkou, teď už naštěstí sváry držely. Některé branky, zvláště v prototypech,
vedly nekompromisně přes obrovské kameny. Na jednom takovém si vylámal zuby i
Milan s Robertem. Když vyjeli na jeden z obr kamenů, kámen se jim zhoupl a
Protosema se na něj usadila, všechna kola byla ve vzduchu a jen se bezmocně
otáčela dokola. Nakonec se ale Milanovi podařilo z kamene dostat, avšak spadl
řemen, který poháněl mimo jiné hydraulické čerpadlo, takže řízení se stalo
nemožným. Večerní průběžné výsledky pro nás byly poměrně překvapení, protože
přes všechen nezdar jsme byli já s Kubou první, a Milan s Robertem druzí. V noci
se přes závodiště přehnala bouřka a prudký liják, takže se ráz terénu hodně
změnil.
Neděle začala o poznání lepe než sobota, první trial se nám povedl docela dobře,
a dokonce jsme ho dojeli po kolech :-) . Ovšem hned druhý trial se vrátil do
starých kolejí. Před druhou brankou jsme se otočili na střechu! Ve 4. trialu
jsme opět byli nuceni skončit již ve druhé brance, když jsme se usadili břichem
na velký šutr. Náladu nám alespoň trochu spravil poslední trial, který jsme
zajeli takřka bez chyby. Milanovi s Robertem se dařilo o něco více, velice těžké
tratě zdolávali co jim síly stačily, jediný problém se vyskytl na velkém šutru
na kterém zůstali v sobotu. Nejen že na něm zůstali opět, navíc se jim řemen
roztrhl, a tak závod museli dojet jen s jedním řemenem. Naštěstí se jim to
podařilo. Stupně vítězů pro Autosemu nebyli zas tak špatné. Sice se nám moc
nedařilo, naštěstí se ale nedařilo ani soupeřům. Milan s Robertem v prototypech
skončili na 2. místě, stejně tak jsme dopadli já s Kubou v kategorii Modified.
Teď nás čekají opravy poničeného rámu na Semacruiseru a příprava na Eurotrial v
Německu.
Tomáš Michal