|
Ještě dlouho od 1. závodu v Kladně nás zima trápila, ale
nakonec tak, jako každý rok, jaro dorazilo a navíc v tu
nejlepší chvíli. Svůj příchod si totiž skvěle načasovalo na
termín konání 2. závodu mistrovství ČR. A hned se ukázalo v
plné své parádě, protože kromě pár drobných přeháněk jsme
prožili nádherný slunečný a teplý víkend.
Bezděkov u Žatce se vyznačuje především bahnem a loužemi,
které ztěžují každou místní sekci. Díky zásahu pořadatelů,
kteří odsáli většinu vody z děr, a již zmiňovanému dobrému
počasí se však jednalo (až na výjimky) o tuhé bláto, které
není tak nepříjemné. Přesto nás pěkně potrápilo a udělalo
závod opravdu náročným.
My jsme po 1. závodu, kde byla Olsema dost poničena, museli
pilně pracovat, abychom ji připravili na 2. závod. Vše jsme
naštěstí stihli a navíc na Olsemu konečně dorazili nové gumy
– kopačky -, které jsou pro závody na blátě nezbytné, a tak
jsme do Žatce mohli vyrazit opět plně vyzbrojeni.
Hned náš první sobotní trial ukázal snad poslední nedostatek
Olsemy – malý výkon motoru, který chybí zejména v delších
výjezdech anebo hlubokém bahně. Tento nedostatek však Kuba
skvěle kompenzoval svými nápady kudy jet a díky tomu
zajížděl celý víkend velmi dobré výsledky. Semacruiser
nezklamal a opět fungoval skvěle a hravě zdolával téměř
všechny nástrahy žateckých tratí. Velkou radostí pro nás
bylo, že ani jeden náš vůz nepostihl žádný karambol či
porucha, což se však nedalo říci o ostatních účastnících.
Naštěstí trialy v Bezděkově obsahují jen minimum dlouhých
strání, a tak se téměř vždy jednalo o nevinné převrácení na
bok, při kterém nedošlo k žádnému poškození.
Závod skončil pro nás poměrně úspěšně, neboť jsem s Olčou po
boku, v Semacruiseru vybojoval vítězství s velkým náskokem
před druhým Márou Vodrážkou. Kuba s Jardou skončil druzí
poté, co několik málo trialů nedojeli kvůli zmiňovanému
nedostatku výkonu. Přesto jeho výkony byly opravdu dobré a
po celý víkend šlapal loňskému mistru Evropy – Bohdanovi
Nowému na paty.
Celý víkend se skvěle vydařil a proběhl v příjemné přátelské
atmosféře za doprovodu velkého počtu diváků. Jediným
nedostatkem bylo, že v pozdních odpoledních hodinách, kdy
jezdci končili svůj závodní den, nebylo již v občerstvení
nic jiného k jídlu, než nepříliš dobrá klobása.
Další závod se koná druhý víkend v květnu na Slovensku v
Čadci a slibuje zajímavou podívanou, protože kategorie
Prototype by se měla rozrůst o dalšího „pavouka“, tedy
speciál dovezený z Norska.
|
|