|
Přestože je již
červen a máme za sebou 4. závod MČR, který se konal v Tanvaldu,
rád bych se úvodem vrátil k měsíci květnu, kdy se konal
závod v Čadci na Slovensku. Bohužel kvůli studijním
povinnostem jsem nebyl schopný napsat reportáž, za což bych
se také tímto rád omluvil, a zde připojuji krátký souhrn ze
Slovenska.
Asi
nejvýraznějším znamením 3. závodu MČR byl déšť a bláto.
Pršet začalo v pátek v noci a s krátkými přestávkami pršelo
až do neděle. Déšť neznepříjemňoval jen samotný pobyt na
závodišti, ale také velmi ovlivnil samotné tratě, neboť z
těžko průjezdných bran se často staly brány neprůjezdné.
Důsledkem toho bylo neustálé lámání tyček a také takřka
nepřetržitý řev motorů závodních aut snažících se dostat
z bahenních pastí, kterých bylo víc než dost. Nám se dařilo
poměrně dobře, jen Kubovi občas scházel výkon, který je na
tak kluzkém podloží nezbytný. V neděli se odehrálo velké
drama, když se jedna z posádek jezdících v kategorii M
nešťastně převrátila do kaluže s vodou a řidiče se dlouhou
dobu nedařilo z auta vyprostit. Nakonec se mu naštěstí
s pomocí jeho spolujezdce podařilo dostat hlavu nad hladinu
a vyvázl pouze s plicním onemocněním, které způsobila
vdechnutá voda s mikroorganismy z blátivé kaluže. Celý závod
však poznamenala jedna událost, která se bohužel netýkala
vůbec závodu samotného. Nějaký slovenský nenechavec v noci
ze soboty na neděli vykradl celé depo. Nebál se vlézt do
stanu plného spících lidí ani do obytných vozů. Nevyhnul se
mu téměř nikdo a ani my ne. Mnoho posádek po této události
v neděli ráno sbalilo své věci a závod ukončilo předčasně.
Vyhlášení výsledků se konalo za prudkého deště uprostřed
kaluží, což nebylo nic příjemného. Já s Olčou jsme v M
vyhráli a Kuba s Jardou i přes slabý motor skončili druzí.
Čtvrtý závod
českého mistrovství se konal opět na našem území, tentokrát
v Tanvaldu. Snad všichni si přáli, aby byly konečně závody
za hezkého počasí a ne v blátě. A přestože téměř na celém
území republiky pršelo, nám se přání vyplnilo. Celý víkend
svítilo sluníčko, bylo modré nebe a příjemné teplo, ale jen
co jsme se vydali na cestu domů, začalo pršet. Areál
motokrosové tratě v Tanvaldu, kde se samotný závod konal,
disponuje velkým množstvím kamenů různých velikostí i tvarů.
Samozřejmě většina branek tedy vede přes tyto balvany, což
má zejména pro vozy nižších kategorii (O, S, M) často
devastační účinky. A když se ke kamenům a skalám přidá ještě
opravdu extrémní náročnost tratí, výsledkem je nenáročnější
závod posledních let. Důkazem je také to, že všechny posádky
v kategorii S se minimálně jednou převrátili a v ostatních
kategoriích to bylo podobné. Diváci se měli opravdu na co
koukat a jednu podívanou jsme jim připravili také my, tedy
já s Olčou, když při neopatrném couvání z výjezdu nám
pařízek nadzdvihl kolo a my jsme se převrátili přes střechu
ze srázu. Padali jsme po vykáceném náletovém lesu, a tak
zevnějšek Semacruiseru dostal hodně zabrat. Kuba nezahálel a
nejednou balancoval na dvou kolech, vždy se z toho však
dostal „v suchém triku“ a situaci ustál a vrátil se na
všechna čtyři kola. Bohužel byl tento extrémní závod
poslední před letní pauzou spojenou s Eurotrialem 2013 a
snad každé auto dostalo velmi zabrat. Některé až tak, že
jejich posádky musely odmítnout účast na mistrovství Evropy,
protože by nestíhaly své speciály do srpna opravit. Nejvíce
tyto sekce svědčily prototypům, jejichž řidiči se mohli na
obrovských balvanech vyřádit a ukázat opravdu vše, co jejich
speciály dokážou. Podívaná to byla opravdu skvělá a Kuba
opět zdatně konkuroval Bóďovi (Mistr Evropy 2012) a nejen
konkuroval, ale v technických sekcích ho dokonce porážel. Na
druhé místo ho však opět odsunul nedostatek výkonu v jeho
Olsemě 8. Jinak byl závod pořadatelsky zvládnutý velmi dobře
včetně občerstvení a jako zpestření se na stejném místě
konal také ATV trial. Nakonec ale byl zvuk řvoucích
čtyřkolech pro mnoho lidí spíš na obtíž.
Závodem v Tanvaldu
jsme se přehoupli do druhé poloviny sezóny 2013 a do konce
zbývají už jen 3 závody. Další se pojede v září opět na
Slovensku, tentokrát v Žilině, kde se příští rok bude konat
Eurotrial. Během letní přestávky nás čeká také Eurotrial
2013 pořádaný v Itálii první víkend v srpnu a doufáme, že
všechny české posádky zde dosáhnou co nejlepších výsledků.
|
|