AUTOSEMA offroad team pro Vás připravil 2 typy zážitků
Jako
úspěšný offroadový tým jsme se rozhodli přiblížit i běžným divákům velmi z
blízka to, co děláme a dát jim možnost důkladně poznat naše speciály - to vše formou dvou
zážitků.
1. Jízda v ostrém offroad trialovém
speciálu
Úvodem se dozvíte, k čemu offroad trialové závodní speciály slouží, jak
se ovládají, budete informováni o základních pravidlech offroad závodů,
závodní vozy vám budou podrobně představeny a poté usednete do
navigátorského sedadla a jeden z velmi úspěšných a zkušených jezdců
s vámi projede trialovou trať podobnou závodní sekci. Tato úvodní část
potrvá přibližně 35 minut.
Po absolvování jízdy v sedačce spolujezdce přesednete do horkého křesla
pilota za dozoru našeho instruktora se pokusíte v průběhu přibližně
deseti minut projet část vymezené tratě s nejvyšší obtížností.
Délka trvání akce: cca 45 minut
Místo konání akce: Offroad polygon na okraji Prahy (www.hummer.cz)
3. km dálnice D11 směr Hradec Králové
Olomoucká 2332
198 00 Praha 9 - Horní Počernice
2. Staň se součástí ostrého
závodu MČR v roli spolujezdce
Zúčastníte se jednoho závodního dne v seriálu mistrovství České
republiky (kalendář závodů níže). Celý den začíná ranní rozpravou
posádek v 9:30 a start závodu je v 10:00. Nejprve si vyzkoušíte roli
mechanika, kdy týmu pomůžete při přípravě před závody.
Po odstartování
závodu budete přítomen/a při plánování trasy a strategie. Během
dne bude vybráno několik závodních sekcí, ve kterých si vyzkoušíte roli
spolujezdce (tyto sekce budou jezdci oficiálně započítávány do celkového
hodnocení!).
Náš tým zapůjčí závodní helmu, kombinézu, rukavice. Vy jen
podepíšete reverz a projdete povinným předzávodním školením, kde se
dozvíte základní informace o bezpečnosti a vašich úkolech v roli
spolujezdce. Na konci celého dne dostanete certifikát spolujezdce
závodního vozu.
řidič: Tomáš Michal (19 let,
od roku 2011 získal titul mistra Evropy a letos 3. místo)
Kategorie: Modified (střední
kategorie, povoleny velké úpravy na podvozku, karoserie může být také
pozměněna, ale musí si zachovat vzhled offroadu, ze kterého speciál
vznikl)
Motor: Suzuki Vitara 1.6
Nápravy: Toyota LC 70 s ARB
úpravou
Karoserie: Suzuki Samurai
Olsema 8
řidič: Jakub Michal (21 let, od roku 2009 získal 2 tituly mistra Evropy
(2009, 2011), jeden titul vicemistra Evropy (2010) a několik titulů
mistr ČR)
Kategorie: Prototype
(kategorie bez omezení, standardem je řiditelná zadní náprava. Tato auta
nejsou podobná žádným sériově vyráběným vozům a jejich průjezdnost v
terénu je téměř neomezena)
Motor: VW 2.0
Nápravy: Volvo C303
(portálové)
Karoserie: speciální
odlehčená konstrukce postavená ve Švédsku a později upravená v Norsku
Obě auta splňují bezpečnostní
normy jako např.: bezpečnostní rám, šestibodové pásy, skořepinové
sedačky a mnoho dalších.
Zdravotní omezení: do 120kg
Autosema offroad team se na závodní scéně pohybuje již od roku 1996 a za
tuto dobu získal mnoho cen a uznání jak na českém, tak i evropském poli.
Během sedmnácti let bylo v dílně Autosemy postaveno již 8 závodních vozů
a v současnosti disponujeme jedněmi z nejúspěšnějších speciálů
v ČR.
Offroad trial
Offroad trial je motoristický sport podobný truck trialu, ovšem offroad
trialové vozy jsou schopny zdolávat mnohem náročnější terény než velké
trucky. Díky tomu jsou také závodní tratě pro offroad trial doslova
extrémní. Vozy se často dostávají na hranici fyzikálních zákonů, což
klade také obrovské nároky na jejich technickou vyspělost a výdrž. V
offroad trialovém speciálu můžete zdolat extrémní svahy a překážky a to
vše v bezpečí závodní sedačky, pevných pásů a ověřeného ochranného rámu.
Jak evropský, tak i český pohár se jede v pěti kategoriích. Kategorie
Original (téměř neupravené sériové offroad vozy), Standart
(povoleno minimum úprav na podvozku), Modified (střední
kategorie, povoleny velké úpravy na podvozku, pneu libovolné, karoserie
může být také pozměněna, ale musí si zachovat vzhled offroadu, ze
kterého speciál vznikl), Promodified (podvozek i karoserie
vlastní konstrukce, ale musí se stále podobat nějakému sériovému
offroadu), Prototyp (kategorie bez omezení, standardem je
řiditelná zadní náprava, velká kola, výkonný motor. Tato auta nejsou
podobná již žádným sériově vyráběným vozům a jejich průjezdnost v terénu
je téměř neomezena.)