🏁Sezóna 2019🏁
Další rok v rallycrossu za námi, a tak přicházíme s tradičním bilancováním. A opravdu máme co bilancovat, protože sezóna to byla velice dlouhá a pro nás extrémně náročná.☠️
Přes zimu jsme se pokusili zapracovat na autech, oba vozy dostaly nové motory, na 206ce se pracovalo na úpravě podvozku a 205ka po výborných výkonech v první sezóně byla dále upravována pro potřeby RX (tlumič výfuku, rám, zpevněné prahy..) Komplikace ale začaly přicházet ještě před prvním závodem, kdy nám při ladění odešel nově postavený motor ve 205ce a 206ka neměla požadovaný výkon. A tak jsme se do motorů pustili znovu, do 205ky nechali postavit nový, a 206 jsme doplnili o čtyřklapku. Naštěstí zima byla dost dlouhá abychom toto stihli.
Když už to vypadalo, že na závody budeme 100% připraveni, zlomil si Jakub velice nešťastně nohu 🦵a bylo jasné, že na první závod na Slovensko pojede jen Tomáš. Po třetím místě ve finále jsme alespoň mohli věřit, že Tomáš naváže na loňské úspěchy. Jakub se do závodního tempa dostal velice rychle už při druhém našem závodě v rakouském Melku, kdy i přes bolesti bojoval a výsledky Jakuba i Tomáše vypadaly více než uspokojivě. Ale jen do té doby, než Jakuba v semifinále zradil diferenciál a o pár minut později Tomáše ve finále převodovka. Obě auta jsme pak museli naložit na vleky jeřábem..😟
A problémy s diferenciálem ve 206ce se s námi táhly téměř po zbytek celé sezóny, přesto se dařilo Jakubovi bojovat o přední příčky v kategorii STC-2000 a kromě vyloženě nepodařeného závodu v Sosnové se v závodech českého mistrovství vždy dostal na stupně vítězů. V Zóně střední Evropy si pak nevedl o moc hůř.
Zato problémů s 205kou začalo jen přibývat. Prasklá vidlička přesuvníku rychlostí v Melku znamenala zařazení dvou rychlostí, kdy následné zablokování kol porušilo i diferenciál. Kvůli němu pak Tomáš nedokončil se sériovou převodovkou závody v Polsku a musel vynechat květnové Sedlčany. S maximálním úsilím se nám pár hodin před závodem v rakouském Fuglau podařilo osadit zbrusu novou sekvenční převodovku a upřímně, k našemu překvapení, od prvních metrů všechno fungovalo bezchybně a Tomáš se ihned začal zapojovat do bojů o přední pozice. Pouze ale do druhé rozjížďky, kdy mu na cílové rovince vyběhla ojnice z bloku motoru. V ten okamžik zavládla absolutní zoufalost. 😶
Neskutečné úsilí věnované tomu, aby Tomáš mohl do Fuglau jet, přišlo během pár sekund vniveč. Ale takový je motorsport. Pro Tomáše následovala dlouhá pauza až do posledního závodu MČR, který se jel v rakouském Melku.
A tomu, co se stalo v Melku, jsme sami nemohli dlouho uvěřit. Tomáš se po dlouhé době začal opět sžívat s autem a s převodovkou, se kterou předním odjel jen 8 kol. Naopak Jakub nabitý množstvím pódiových umístění z předchozích závodů chtěl dále vylepšovat své letošní maximum. A vzal to opravdu za správný konec, když si ve finále naprosto s jistotou dojel pro 1.!! místo. Už v ten okamžik bylo o senzaci postaráno. Kdyby nám však ještě někdo před finále tvrdil, že Tomáš se po nevýrazných výkonech z rozjížděk dostane také na bednu, asi bychom se mu vysmáli. Těžko pak popsat euforii, která nastala když Tomáš předjel dva soupeře najednou a dostal se na 2. místo za Jakuba, které až do cíle nepustil. 🥇🥈 Double! 🥇🥈DOUBLE PRO NÁŠ TÝM V KATEGORII STC-2000!! Zkrátka neuvěřitelné.
Zbytek sezóny se pak nesl v duchu její první poloviny, v Maďarsku se Tomášovi opět dostavily drobné problémy s motorem a kvůli hrozícímu dalšímu poškození musel odstoupit ze závodu a Jakub svými bojovnými výkon vybojoval další bednu, tentokrát 2. místo. Poslední závod v Itálii byl pak velkým zklamáním, protože jsme vyrazili opět s oběma auty a Jakub sice měl šanci bojovat o druhé místo v Zóně, rakouském mistrovství a o první místo v italském mistrovství, nicméně po přívalech deště se závod nedal považovat za regulérní. A tak jsme vyrazili domů už v sobotu večer, načež byl stejně v neděli po poledni celý zrušen.
Je vidět, že s 206kou jsme na správné cestě a i přes technické problémy dokázal Jakub vybojovat 3. místo v Zóně střední Evropy, MČR, mistrovství Rakouska i Itálie. A ještě větší úspěchy nebyly daleko..
205ka pak potvrdila, že je výjimečné auto, které se na žádných tratích neztratí. A přestože jsme s ní měli přes rok mnoho potíží, v závěru sezóny jsme ji po nemalých investicích vyladili do skvělé formy. 205ka si nyní ale hledá nového majitele. Věnovali jsme jí spoustu času i péče, ale mít dvě auta v jedné kategorii je velice náročné a vyčerpávající, proto chceme vyzkoušet jinou cestu a věříme, že to bude rozhodně stát za to.
Kdo nás zná ví, že jsme opravdu malý rodinný tým, který si jde za svým cílem, a děláme všechno pro to, abychom mohli být tam, kde jsme. Přesto bychom nikdy nedosáhli žádných úspěchů bez podpory našich nejbližších, rodin, přátel, fanoušků (a pokud jsi to dočetl/a až sem, rozhodně náš fanoušek jsi!👏) a hlavně sponzorů - ať už to jsou svíčky od BRISK Tábor a.s., mechanické řešení přenosu hnacího momentu od SKF, nastavení tlumení za pomoci Protlum - Racing suspensions nebo zajištění kompletního zázemí a chodu týmu od firmy Housing 4U.
Největší poděkování ale patří všem členům týmu, tedy Marek Michal, Zdeněk Vrabec, Jakub Michal Janka Jagerová, Olča Hlavatá a Tomáš Michal🙏
Foto od VOSTYMfoto ... See more